I hele oktober har Circle K-stasjonene i Oppland solgt bilvask, kaffe og andre varer til inntekt for Rosa Sløyfe-aksjonen. Til sammen har fylkets stasjonskunder donert 372 880 kroner til kreftsaken, og Circle K Strandtorget samlet attpåtil inn mest i hele Norge.

– Jeg er kjempestolt. Kundene våre har vist en fantastisk givervilje, og våre forhandlere og stasjonsmedarbeidere har stått på for å samle inn mest mulig penger til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon, sier Christoffer Sundby, norgessjef i Circle K.

Totalt har kjeden samlet inn mer enn 18 millioner kroner til Rosa Sløyfe-saken over en seksårsperiode.

Andreplass med god margin

Circle K Strandtorget på Lillehammer samlet inn 96 300 kroner i år, og ble dermed både fylkets og landets største bidragsyter til Rosa Sløyfe. Deretter fulgte Circle K Dombås med 54 385 kroner, Circle K Otta med 24 205 kroner og Circle K Bagn med 22 310 kroner. På femteplass havnet Circle K Kallerud, som samlet inn 18 865 kroner.

Er blant de som gir mest

I flere år har Circle K-kundene vært blant landets største bidragsytere til Rosa Sløyfe. De 4,3 millioner kronene som er samlet inn i år går til forskning på senskader etter brystkreftbehandling. Kundene har støttet årets aksjon ved å kjøpe bilvask, kaffe i rosa kopp, veganmuffins, refleks og rosa spylervæske.

Disse stasjonene samlet mest inn i Oppland:

1.Circle K Strandtorget
2.Circle K Dombås
3.Circle K Otta
4.Circle K Bagn
5.Circle K Kallerud