Pop-up er pop-ulært

For en drøy uke siden bestemte Swix Consept Store seg for å opprette en pop-up-butikk på Bjorli. I helgen var det full fart i butikken.

Gunhild Mømb (t.v.) og Marlene Nørstegård har hatt god pågang i pop-up-butikken på Bjorli. Særlig skibukser og -jakker har det gått mye av.  Foto: Monica Hjelle

Nyheter

Lørdag formiddag var det en jevn strøm av kunder innom butikken, og Gunhild Mømb og Marlene Nørstegård hadde fullt opp med å betjene kassen og rydde i klesstablene.

– Det har gått veldig bra. Det er mye folk innom her i dag og det var faktisk enda flere i går, på åpningsdagen. Omsetningen overgikk forventningene, forteller Mømb.

På kun to dagers har lokalene i gamle Bjorligard hotell blitt forvandlet til butikk.

– Sjefen min fikk beskjed i forrige uke om at han skulle opprette pop-up-butikk her på Bjorli, så han har hatt det travelt for å finne egnede lokaliteter og ansatte. Først onsdag morgen var lokalet i boks, så det har vært hektisk for å få alt klart, sier Mømb.

Pop-up-butikker blir stadig mer populært i Norge. Konseptet går i all enkelhet ut på at butikken er midlertidig. Butikken på Bjorli vil således holde åpent hver helg frem til påske, samt hele påsken.