Rosa sløyfe-askjonen:

Satser på ny rekordinntekt

1. oktober gikk årets Rosa sløyfe-aksjon av stabelen, og Circle K er med på aksjonen for 8. år på rad.

Daglig leder ved Circle K Dombås, Victor Carlsson Nylén, ønsker å engasjere lokalbefolkningen i Rosa Sløyfe-aksjonen. 

Nyheter

Bensinstasjonen på Dombås er heller intet unntak, som melder seg på for femte gang i rekken av Circle K-stasjonen over hele landet som bidrar til å tjene inn penger til den årlige aksjonen.

Rosa sløyfe-aksjonen kom først til Norge for 20 år siden i 1999. Aksjonen er en internasjonal bevegelse for å bevilge penger til brystkreftforskning. I Norge er det Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som står sammen om aksjonen.

Vil slå fjorårets rekord
Etter aksjonen i fjor tjente Circle K på Dombås inn 68 460 kroner til aksjonen, og ble den åttende beste Circle K-stasjonen i landet til å samle inn penger. Året før kom de på en fjerdeplass med 54 385 kroner. Til sammen tjente butikkjeden inn nesten 4,8 millioner kroner til aksjonen i 2018.

- Vi gjorde det bra i fjor, men ønsker å slå rekorden nok en gang, sier daglig leder ved Circle K, Victor Carlsson Nylén.

På bensinstasjonen kan man bidra gjennom kjøp av bilvask, kaffe, refleks, flaskevann og kaffekoppen for neste års kaffeavtale, eller gi ett valgfritt beløp i kassen.

- I tillegg vil vi auksjonere bort en hettegenser med rosa sløyfe. Den er limited edition som det kun er laget én av. Ved å donere over 50 kroner blir man også med i trekningen av en DAB-radio, sier Nylén.

For å markere aksjonen, som foregår gjennom hele oktober, vil også vaskehallen pyntes i rosa.

- Vi fikk inn mye penger i fjor takket være alle våre kunder, og ønsker å skape ekstra engasjement i lokalsamfunnet i år. Vi får jo inn mer og mer hvert år, for det skjer jo mer rundt aksjonen for hvert år, sier Nylén.